Kako poteka prvo srečanje in kako se pripraviti nanj?

28. junija, 2021Snežana Kragelj

Prva ura psihoterapije je zagotovo korak, ki terja kar nekaj poguma. To vemo vsi, ki smo se kdaj odločili za psihoterapijo. Vstop v terapevtsko sobo je praviloma vstop v neznano. Ob neznanem pa praviloma vsi čutimo nelagodje. Kar je normalno.
Tudi jaz sem bila v vlogi klientke, zato vem, kako je, ko prvič potrkaš na vrata terapevtske pisarne.

Kaj se dogaja na prvem srečanju?

Ker ima vsak terapevt izoblikovan svoj način delovanja, predvidevam, da se prvo srečanje od terapevta do terapevta nekoliko razlikuje. Verjamem pa, da je vsem skupno to, da je prvo srečanje namenjeno temu, da se terapevt in klient spoznata. V ta namen se bosta pogovorila o tem, zaradi česar ste prišli oziroma v kakšni situaciji ste se znašli. Pogovorila se bosta o ciljih, ki jih želite doseči. Terapevt vam bo razložil, kako deluje terapija, kolikšna je cena, kakšen je način plačevanja. Predstavil vam bo tudi psihoterapevtski dogovor.
Na prvem srečanju boste lahko vprašali vse, kar vas o poteku terapije zanima.
To srečanje je namenjeno tudi začetni oceni ali bosta kot klient in terapevt lahko sodelovala. Po prvih štirih obiskih pa ocenimo okvirno trajanje terapije, postavimo želene cilje terapije ter bolje spoznamo ključne teme, ki jih klient prinaša v terapijo.

Kako se pripraviti?

Za terapijo ne potrebujete posebne priprave, lahko si pa naredite oporne točke, ki vam bodo pomagale, da boste svojo situacijo lažje opisali. Nekateri klienti pridejo na prvo terapijo z zapisanimi opornimi točkami, in si tako pomagajo premagati začetno nelagodje.

Termin? Vsak teden? Vsakič ob isti uri, isti dan?

Psihoterapija je najbolj učinkovita, če je redna, enkrat na teden, vsakič ob isti uri, isti dan v tednu. Struktura srečevanj je eden izmed dejavnikov, ki pomagajo graditi občutek varnosti. Ta pa je pri psihoterapiji izrednega pomena. Zato bo dober psihoterapevt vztrajal pri rednih terminih.
Zato priporočam, da ko se boste s terapevtom dogovarjali za termin, dobro premislite, če vam termin, ki vam ga bo ponudil, zares ustreza. Nikar ne hitite, vzemite si čas in dobro razmislite, pri tem pa upoštevajte naslednje:

  • Pomembno je, da terapijo uspešno uskladite s svojim delom. Nekateri imajo raje jutranje, drugi dopoldanske, spet tretji popoldanske termine. Izberite tisti termin, ki vam osebno bolj ustreza.
  • Pri iskanju ustreznega termina za terapijo upoštevajte tudi svoje družinske obveznosti (skrb za otroke, skrb za druge družinske člane).
  • Če je le mogoče, se na terapijo naročite takrat, ko veste, da boste na njo lahko redno hodili tudi dlje časa in da po njej nimate nobenih večjih obveznosti, kamor bi se vam mudilo.
Prejšnji članek