Kaj je psihoterapija

15. julija, 2018Snežana Kragelj

Beseda psihoterapija izhaja iz stare grščine in pomeni zdravljenje duše (psycho – duša in therapíe – zdravljenje).

Psihoterapija je srečanje dveh oseb – usposobljenega terapevta in osebe, ki si želi narediti spremembe v svojem življenju.

V procesu psihoterapije v lastnem tempu raziskujemo probleme in težave s katerimi se soočamo, terapevt pa nas pri tem spremlja in stoji ob strani.

»Vsak človek potrebuje nekoga na svoji strani.«

Naloga terapevta je, da ustvari okolje v katerem se bo klient počutil dovolj varno, zato, da bo sproščeno govoril o sebi, pomagal bo klientu, da bo prepoznal nezavedne vsebine in jih sprejel tako, da se bo lahko z njimi soočil, predelal in integriral v svojo osebnost. Tako s pomočjo psihoterapije spreminjamo odnos do sebe, do lastnih čustev, misli, vedenjskih vzorcev. Spreminjamo tudi odnos do drugih, kar nam pomaga, da smo v odnosih bolj avtentični, da znamo slediti sebi, jasno izraziti kaj potrebujemo ter se v odnosu s terapevtom naučimo, kako upoštevati tudi potrebe drugega. Po končani psihoterapiji znamo biti in delovati bolj v stiku sami s seboj.

Psihoterapija je primerna takrat, kadar čutimo, da nas vsebine, zgodbe, dogodki, situacije, ki so se nam zgodili ali se še vedno dogajajo, bremenijo do te mere, da naše življenje ni (več) kakovostno.

Dogaja se, da v sebi nosimo zgodbe, o katerih ne govorimo. Mogoče smo se v nekem trenutku odločili, da je bolje, da o nekih vsebinah ne bomo govorili. Včasih pa enostavno za nekatere zgodbe ne najdemo besed.

Zgodi pa se, da ravno te zgodbe, ki jim nismo dali možnosti, da bi se izrazile, začnejo vplivati na nas. Izražajo se skozi sanje, vplivajo na naše odnose, lahko čustvujemo na način, ki nas obremenjuje, ali pa začnemo opažati, da se vedemo na način, ki nam ne koristi, včasih pa sta nam naše vedenje in čustvovanje celo nerazumljiva. Zgodbe z intenzivnejšo čustveno prtljago lahko povzročajo tudi telesne simptome.

Za psihoterapijo se odločijo posamezniki, ki so pripravljeni delati na sebi in želijo doseči določene spremembe, ki jim bodo olajšale življenje.
Rezultati novih raziskav kažejo, da se znotraj varnega psihoterapevtskega odnosa fizično spreminjajo poti v naših možganih. To pomeni, da nam psihoterapija nudi prostor in možnosti, da svoje življenje uredimo tako, da bo življenje lahkotneje teklo v smer, ki je nam lastna. Le odločiti se moramo za to.

Področja dela

Opravljam individualno psihoterapijo za odrasle. Delam po načelih integrativne relacijske psihoterapije.

Opravljam daljšo, poglobljeno psihoterapijo, kjer raziskujemo vzroke simptomov oz. težav in krajšo, ki je usmerjena na zmanjševanje simptomov.

Simptomi: depresija, anksiozne motnje, vedenjske težave, psihosomatske motnje, težave v odnosih, nepredelane izgube (žalovanje), pretirani čustveni odzivi (jeza, bes, stres, ljubosumje, panika, zaskrbljenost, zavist idr.).

Prejšnji članek Naslednji članek