Blog post

Kaj je psihoterapija

15. julij, 2018Snežana Kragelj

Beseda psihoterapija izhaja iz stare grščine in pomeni zdravljenje duše (psycho – duša in therapíe – zdravljenje).

Psihoterapija je način, s pomočjo katerega obvladujemo osebne stiske in dosegamo spremembe osebnosti. Poteka kot pogovor, ki temelji na strokovnih smernicah. Ugotovljeno je, da je ob strokovni pomoči mogoče doseči globoko in trajno spremembo človekove osebnosti.
Psihoterapija je primerna takrat, kadar čutimo, da nas vsebine, zgodbe, dogodki, situacije, ki so se nam zgodili ali se še vedno dogajajo, bremenijo do te mere, da naše življenje ni (več) kakovostno.

Dogaja se, da v sebi nosimo zgodbe, o katerih ne govorimo. Mogoče smo se v nekem trenutku odločili, da je bolje, da o nekih vsebinah ne bomo govorili. Včasih pa enostavno za nekatere zgodbe ne najdemo besed.

Zgodi pa se, da ravno te zgodbe, ki jim nismo dali možnosti, da bi se izrazile, začnejo vplivati na nas. Izražajo se skozi sanje, vplivajo na naše odnose, lahko čustvujemo na način, ki nas obremenjuje, ali pa začnemo opažati, da se vedemo na način, ki nam ne koristi, včasih pa sta nam naše vedenje in čustvovanje celo nerazumljiva. Zgodbe z intenzivnejšo čustveno prtljago lahko povzročajo tudi telesne simptome.

V terapiji dobijo te vsebine možnost, da se izrazijo. Ko se v odnosu s terapevtom počutimo dovolj varno, začnemo počasi in postopoma pripovedovati vsebine, s tem pa se simptomi (telesni, vedenjski, čustveni) po navadi začnejo zmanjševati.

Področja dela

Opravljam individualno psihoterapijo za odrasle. Delam po načelih integrativne relacijske psihoterapije.
Tipa psihoterapije: integrativna psihoterapija in krajša psihoterapija, usmerjena na zmanjševanje simptomov.
Seting: sede na stolih.
Simptomi: depresija, anksiozne motnje, vedenjske težave, psihosomatske motnje, težave v odnosih, nepredelane izgube (žalovanje), pretirani čustveni odzivi (jeza, bes, stres, ljubosumje, panika, zaskrbljenost, zavist idr.).

Prejšnji članek Naslednji članek